Leter du etter den perfekte tur på Maui for deg? Sjekk ut disse anbefalinger fra våre medlemmer og venner i sykkel samfunnet. Trenger du et kart? Last ned Maui Fylke Sykkel Kartet.Sykkelstier

North Shore Greenway
Vil du ha en bil-fri og familievennlig sted å ri? Sjekk ut North Shore Greenway, som ligger på makai (ocean side) av Kahului flyplass rullebanen., Park enten Kanaha Beach Park i Kahului eller Kaunoa Ledende Senter på 401 Alakapa Sted i Spreckelsville å få tilgang til denne 1.7-mile det meste-flat bane. Når the trade vind er gusty, vil du jobbe hardt, tror på vinden som gir tilsvarende en bakke trening uten en bakke.

Legg til en annen 1.6 km til buss til og fra din tur ved å tråkke på rolige veier fra Kaunoa Senior Center til Baby Stranden i Spreckelsville. Fra Kaunoa Senior Center parkering, sving til venstre inn Alakapa Sted, deretter til høyre inn Makahiki Street., Følg til stoppskiltet, ta til venstre og ta andre til venstre slå til Baby Beach.

Kommer fra Paia? Du kan ri fra Paia til Baldwin Beach på den andre delen av North Shore Greenway. Merk at de to delene av North Shore Greenway er planlagt å være medlem i slutten av 2017, som vil tillate syklister og turgåere å reise trygt borte fra biler — fra Paia til Kanaha Beach Park. Få de siste oppdateringer om North Shore Greenway utvidelse her.

Mokulele Sykkel Banen

Dette 5.,9 km sti går går parallelt med den Mokulele Motorvei mellom Hansen Veien og Piilani Highway. Det er best ridd i morgen, før passatvindene sparke opp. På ønskelisten vår er en utvidelse av denne sykkel banen, slik at syklister du trygt reise på en off-road bane langs Tilgang til Flyplassen i Veien for å få tilgang til North Shore Greenway.

Sør-Maui Greenway

som er Et utmerket valg for familier og begynnelsen syklister, denne flatskjerm greenway langs Liloa St., funksjoner natten belysning og tilbyr en enkel måte å reise mellom

Kihei Regional Park/Lokelani Middels Skolen og E. Waipuilani Rd. Det er mindre enn en kilometer lang. Les mer om planer om å utvide dette greenway.

West Maui Greenway

Dette er et prosjekt som er aktuelle i planleggingen. Imidlertid deler av den foreslåtte ruten kan være bicycled. Sjekk ut kartet vårt. Les mer om West Maui Greenway her.,

VEIEN RITT: SØR-MAUI

Polo Beach til Ahihi Kinaui
Park på Polo Beach Park (ved the Fairmont Kea Lani) og følg Makena Veien langs kysten forbi White Rock-Stranden, Makena Landing og Keawala ‘ i Kirken. Ta cobblestone vei (nøye) følg fortauet for å gå tilbake til Makena Alanui Stasjonen. Ri forbi inngangen til Makena Beach State Park. Veien smalner og går Ahihi Kinau Bevare. Du kan beundre den flotte utsikten over havet og den restene av Maui er siste kjente lavaen som du ri mot La Perouse., Veien blir veldig humpete og hvis du har en road sykkel, vil du ønsker å snu. Ikke bekymre deg, dette er en ut og tilbake rute, med massevis av steder for å ta en avkjølende ocean dukkert underveis! Omtrentlig avstand: 10 miles.

Kihei til Wailuku Loop

Reise Nord-Kihei Veien langs havet og siste Kealia Dammen National Wildlife Refuge. Ta til høyre ved Honoapiilani Highway å ri mot Wailuku. Sving til høyre inn Maui Lani Parkway til Kuihelani Motorveien. Sving til venstre og fortsett til Puunene Avenue., Sving til høyre inn Mokulele Motorveien til å delta i Mokulele Sykkel Banen, for å ta deg tilbake til Nord-Kihei Road.

VEIEN RITT: WEST MAUI:

Lahaina til Kapalua

Fra Lahaina, reise nordover langs Honoapiilani Motorveien til Kapalua. I Kapalua, sving til venstre inn Office Road. Ta til venstre igjen på slutten av Office Road på Lavere Honoapiilani Veien. Følg denne veien gjennom Kapalua og inn Napili. Fortsett sørover langs den Nedre Honoapiilani Highway gjennom Honokowai til Øvre Honoapiilani Veien tilbake til Lahaina Byen. Omtrentlig avstand: 25 km.,

Pali Utkikk Bike Ride

Moderat, Flatt Terreng Kjørelengde: 13 en måte
Dette er en flott sykkeltur hvis du har minimalt med tid, eller du bare ønsker å sykle i kort avstand. Fra Sjefen Frog ‘ s sykkel butikk i Lahaina, ta Motorveien 30 Sør, eller når du forlater butikken tur opp Lahainaluna Rd og ta til høyre på motorveien. Du kan sjekke ut butikken i Google street view på våre Lahaina bike shop steder-side., Motorveien har en fin skulder, men du trenger å være forsiktig så du ikke kommer ut i Lahaina, fordi det kan være ganske mye rusk på veien. Det er også et par drenering kaminer du må være forsiktig med. Dette er åpenbart når du rir, men de kan bli glatt i regnvær. Forresten er det sjelden det regner på denne turen. Lahaina er den Hawaiiske ordet for «House of the Sun» for en god grunn. Det er ca 13 km til Pali utkikk fra Sjefen Frog ‘ s bike shop på Lahainaluna Veien.

På denne bike ride, vil du cruise gjennom Launiupoko, med sine sjarmerende lite beach park., Dette er et flott sted for innledende surfing og er også et flott sted for barna å leke. Det er et lite plaskebasseng for svært lite gutta. Etter Launiupoko du vil ri gjennom Olowalu. Det er en liten butikk her hvor du kan plukke opp en matbit, vann etc. Det er for det meste flat før du traff begynnelsen av Pali, som er i området over tunnelen. Pali Utkikk er et flott sted å se Maalaea Bukten og den lille øya Molokini, som er et populært snorkling reisemål. Pali er et flott sted å whalewatch under hval-sesongen, som varer fra desember til Mai., Når du forlater Pali Utkikk på din sykkel tur, være svært forsiktig når du krysser motorveien. Jakt er på en kurve i veien slik at bilene kan komme rundt hjørnet ganske fort. Også når du er på denne bike ride være sikker på ikke å stoppe på skulderen av Pali. Det kan være farlig som folk har en tendens til å dra på sightseeing mens du kjører, og de kan drive inn sykkelen lane. Hvis du trenger å trekke over til den siden av veien, finne et sted som har en god skulder. Dette er ikke så vanskelig å finne. Ha en trygg og morsom tur.,

VEIEN RITT: UPCOUNTRY

Kula Motorveien til Keokea og Ulupalakua

som Ønsker å slå varmen? Hode Upcountry for dette ut og tilbake tur. Park på Ris Park på Kula Motorvei (over fra Kula Gårder), deretter ri Kula Motorveien mot Keokea. En gang i Keokea, kan du bære til venstre mot Kula Sykehus og gjøre en rask rett til å ri på Thompson Road, en rolig, med ett kjørefelt dead end som er populær blant turgåere og løpere. Eller bære høyre mot Ulupalakua Ranch og Kaupo, en naturskjønn og kupert rute for mer ambisiøse syklister., Du vil finne forfriskninger og snacks på Ulupalakua Ranch Butikken og på Grandma ‘ s Coffee Shop i Keokea.

havnivå til toppen av Haleakala
Gitt av Sjefen Frog ‘ s
Haleakala tur er en av Maui fremste sykkelturer og også en av de mest utfordrende. Denne turen starter ved havnivå i Paia, og reiser opp til 10 000 fot i 36 km.

Komme i gang tidlig som dette er når forholdene er best. Plan på minst 4 til 5 timer for å komme til toppen. Det burde bare ta omtrent en time eller så for å få ned., Det beste er å ha noen som kan plukke deg opp på toppen hvis du ikke er komfortabel på lange utforkjøringer. Ta en windbreaker, armvarmere, mat, geleer og 2 vann på flasker. Du kan stoppe på Kula Lodge hvis du trenger ekstra mat eller trenger å fylle opp med vann. Du kan også få vann fra ranger station (parkvaktenes kontor i Haleakala National Park. Også ta med litt kontanter ($10 per person) bare i tilfelle du trenger å betale for å komme inn i parken. Også ikke glem solkrem.

– Banetur fra Paia byen via Baldwin Avenue til Makawao., Det er en moderat grad opp til dette punktet, så ta det med ro, du ønsker ikke å brenne ut tidlig. Det er massevis av treg klatring fremover. Følg veien rett gjennom Makawao. Vil du ta til høyre på Hanamu Rd, Makawao Rodeo bør være på venstre side av veien. På slutten av Hanamu, henge til venstre på Kekaulike Motorveien og deretter Krateret Veien; bare følg skiltene til Haleakala National Park fra det.

Kula Lodge ligger på 3,200 ft høyde. Den totale stigningen er 10,023 ft. Det neste punktet av referansen er den ranger station (parkvaktenes kontor ved inngangen til Haleakala National Park., Det sitter på med 6 500 ft høyde mark. Etter den tid du får her vil du ha ridd opp sliping bratte switchback del av turen. Etter ranger station (parkvaktenes kontor det er bare en langsom det som virker som en uendelig slipe til toppen, perfekt for oss gal type A personlighet syklister. Du vil begynne å se heving tegn med jevne mellomrom. 10,023 ft er ditt mål! Som du kommer opp på toppen av Haleakala du vil se en visitor center, og du vil føle deg veldig lettet. Imidlertid, den siste delen, klatre til toppen, vil treffer deg midt mellom øynene, Det er crazy bratt, men kort., Slå den ut og you’re det!

GENERELL VEIEN RITT:

sykkeltur Til Paia – Road Sykkel Favoritt

Moderat, Flatt Terreng Kjørelengde: 28.2 en måte
Hvis du er ute etter å gjøre en lang stort sett flat bike ride dette er en for deg. Det er en flott recovery tur etter en West Maui Loop. Starter på Sjefen Frog ‘ s sykkel butikk i Lahaina, hodet ut til Riksvei 30 og ta til høyre. Følg motorveien forbi Maalaea Bay, som er der Maui Ocean Center og første stopp lys du vil treffe., Gå gjennom lys av dette og den neste og ta til høyre ved lys som sier Kahului. Følg denne lange flate strekning av motorveien (Kuihelani Highway 380). Ta til høyre ved første stopp lys som er S. Puunene Ave, ta til venstre på Hansen Rd. Hansen Veien går forbi den nå nedlagte HC&S sugar mill. Det er en smal skulder så vær forsiktig. Følg Hansen Veien til den krysser med Hana Highway 36. Denne veien vil ta deg til Paia. Bare siste Paia du vil finne Hookipa strandpark. Dette er en av verdens mest berømte windsurfing spot., Folk fra hele verden kommer til Maui og leve i Paia-området bare til hyppige Hookipa.