Churn rate er en hård erkendelse for enhver virksomhed. Klar til nogle nøgterne statistikker?

den gennemsnitlige mobilapp mister 77% af sin Dau ‘ er inden for de første 3 dage efter installationen. Inden for 30 dage springer dette antal til 90%. Inden for 90 dage er det over 95%.

for at din app skal lykkes, kan du ikke lade disse statistikker være din virkelighed.

det er nemt at se på din apps vækstmålinger og se, hvad du vil se.

en million do ?nloads? Woohoo!,

men do .nloads og installationer brænder ikke din virksomhed. Kun 23% af brugerne kommer tilbage til en app kun tre dage efter do .nload. disse do .nloads kan øge dine anskaffelsesnumre, men du vil ikke kalde det en gevinst.

Du har ikke råd til at miste hårdt vundne brugere, du har investeret tid, energi og penge i konvertering.

reduktion af din churn rate skal være din #1 prioritet. Og du kan ikke reducere det uden at måle det.

i denne artikel vil jeg forklare, hvordan man gør nøjagtigt det.

Ved udgangen af dette indlæg, vil du vide, hvordan man beregner churn og forstå centrale benchmarks., Og du har nogle praktiske strategier til at reducere slid til din mobilapp.

Her er hvad vi vil dække:

  • Churn Rate, der er Defineret
  • Hvorfor Churn Spørgsmål
  • Hvad er årsagen til Churn
  • Churn Rate Benchmarks
  • Hvordan man Beregner Churn Rate
  • Brug Kohorte Analyse til at Mindske Churn
  • Andre Taktikker for at Mindske App Churn

Hvad er Churn Rate?

Churn rate, også kendt som slidstyrken, er procentdelen af brugere, der holder op med at bruge en app inden for en given periode.,

for at en app skal vokse, skal antallet af nye brugere være højere end antallet af brugere, der forlader.

Churn Rate eksempel

sig, at du starter Januar med 600 brugere, og i slutningen af måneden har du 400 brugere.

Sådan beregner du din churn rate:

(600-400) / 600 = 33.33% churn rate.

dette kan virke ret ligetil, men churn kan være vanskelig.

forskellige faktorer kan påvirke resultater, som hvordan du definerer en aktiv bruger eller den periode, du kigger på., Men ovenstående ligning er et godt udgangspunkt.

Psykologi Sindssygt Vanedannende Apps

Krog dine brugere og holde dem beskæftiget ved at låne de psykologiske tricks, der anvendes af vanedannende apps som Facebook, Snapchat eller Clash of Clans

Hent e-Bog Nu

Hvorfor Churn Rate Spørgsmål

Hvorfor skulle du bekymre sig om churn?

fordi det undertrykker væksten.

tænk på det som en lækker spand. Når brugerne drypper ud, kæmper du for at “genopfylde” din spand med nye brugere. Og det bliver dyrt hurtigt.,

  • at Erhverve en ny kunde, er 5-25x dyrere end at fastholde en
  • Reducere churn ved at kun 5% kan øge rentabiliteten af 75%
  • Øget fastholdelse har en 2-4x større effekt på vækst end erhvervelse
  • sandsynligheden for at sælge til en eksisterende kunde, er 60-70%, men kun 5-20% for en udsigt

Men det er ikke alle…

Churn rate informerer også målinger, som customer lifetime value og fastholdelse rente (inverse af churn rate.,)

sammen kan disse tal hjælpe dig med at opbygge mere nøjagtige prognoser for vækst, omsætning og skaleringsindsats. De viser, hvordan din app klarer sig nu, og hvad du kan forvente for fremtiden.

Hvad forårsager Churn

Churn er ikke enkel og ligetil. En lang række faktorer kommer i spil — og det adskiller sig for hvert sæt brugere.,

Men almindelige kilder af kværne omfatte ting som:

  • Pris
  • Dårlig rundvisningen
  • Dårlig brugergrænseflade eller brugeroplevelsen
  • Manglende funktioner
  • konkurrerende produkter
  • Dårlig produkt/marked pasform
  • Mistet værdi opfattelsen af app ‘

Den gode nyhed?

Du kan løse årsagerne ved at indsamle brugerfeedback for at afdække, hvor friktionspunkterne ligger i din app.,

Churn Rate Benchmarks

alle apps vil opleve nogle churn, selv de mest succesrige. Så du kan spørge dig selv:

Hvad er en gennemsnitlig churn rate? Hvad er normalt?

Lad os starte med nogle hurtige fakta og benchmarks for mobile apps:

  • på Tværs af iOS og Android, over hele verden tilbageholdelse efter 90 dage er kun 4%.
  • 90% af de mennesker, der installerer en app, vil opgive den inden for en måned.,
  • Kun 24% af brugerne adgang til en app, en dag efter første brug
  • Den gennemsnitlige Android app mister 80% af den daglige aktive brugere inden for 3 dage efter installation.

overalt er den gennemsnitlige churn rate for app-brugere omkring 80% inden for 90 dage.

kilde: Statista

som du kan se, er der meget plads til forbedringer. Retention er svært at mestre og kan være en op ad bakke. Men selv små gevinster kan have en betydelig indvirkning på din succes.,

lad os nu zoome ind og se på gennemsnitlige satser baseret på kategori.

Kilde: Statistisk

Churn rate varierer afhængigt af app type, men det er klart, at ingen enkelt branche har knækket koden, når det kommer til at fastholde nye brugere. Priserne er høje over hele linjen.

Mobile apps skal blive bedre til at give værdi tidligt og ofte.

med disse benchmarks i tankerne er det tid til at se hårdt på din app. trin et er at beregne din baseline churn rate, så du ved, hvor du står.,

Sådan beregnes Churn Rate

Du kan beregne churn et par forskellige måder, afhængigt af hvad du behøver at vide.

i nogle tilfælde kan du finde dine månedlige satser for at se nærmere på den månedlige vækst og fastholdelse. Andre gange kan du beregne dine årlige satser for at se, hvordan væksten udvikler sig år over år.

lad os se på et par månedlige og årlige beregninger i aktion.,

Månedlige Churn Rate Beregning

Her er en Månedlig Churn Rate Eksempel:

Brugere ved starten af måneden: 2,000
Nye brugere, der er tilføjet den pågældende måned: 400
Brugere tabt ved udgangen af den måned: 366
Månedlige churn rate: 366/2,400 = 15.2%

den Årlige Churn Rate Beregning

Her er en Årlig Churn Rate Eksempel:

Disse to beregninger er et godt udgangspunkt for nogle entry-level tal.

Husk dog, at hurtig vækst kan gøre disse enkle ligninger mindre nøjagtige., Dette er især vigtigt for nye apps at huske.

i dette tilfælde skal du overveje at bruge en anden formel som sandsynlighedsberegninger.

Her er et eksempel på, hvornår det giver mening at bruge sandsynlighedsberegningen:

Hvis din app tilføjer nye brugere i et hurtigt nok tempo, kan både churn og antallet af nye brugere gå op. Hvis antallet af nye brugere stiger mere end din churn rate, vil satsen falde.

problemet?,

den måde, beregningen er oprettet på, betyder, at alle de nye brugere kan skæve tallene og få det til at virke som om du har en lavere churn rate end du gør. Det kan se ud som om du forbedrer dig, når det i virkeligheden bliver værre.

Sandsynlighed Churn Rate

Stephen Noble fra Shopify kom med denne løsning til beregning af churn som en sandsynlighed.

Her er hvordan det virker:

hver dag en bruger holder en app er et tidspunkt, hvor de ikke churn. Så i løbet af ti dage var der ti muligheder for, at brugeren kunne forlade for evigt.,

en brugerdag defineres som en dag, hvor en bruger forblev aktiv.

for at beregne din sandsynlige månedlige churn, start med antallet af brugere, der churn den måned. Divider derefter med det samlede antal brugerdage den måned for at få antallet af churns pr. Gang derefter med antallet af dage i måneden for at få din resulterende månedlige churn rate.

Her er et eksempel ligning:

bemærk, hvordan denne metode faktorer i sandsynligheder?

denne tilgang hjælper med at tage højde for hurtig vækst, der kan skæve månedlige og årlige formler.,

brug af Kohortanalyse til at reducere Churn

Når du har etableret dine baseline-satser, kan du bruge kohortanalyse til at finde ud af, hvor du skal fokusere din fastholdelsesindsats.

i stedet for at se på alle dine brugere som helhed, opdeler kohortanalysen dem i beslægtede grupper.

Ved at sammenligne og trending kohorter, kan du afdække de specifikke grunde brugere forlader, og hvilke handlinger drev fastholdelse. Du kan se på:

  • AC Acquisitionuisition Channel (hvor kommer dine mest succesrige brugere fra? Søg, sociale, betalte annoncer, henvisning osv.,)
  • handling (hvilke handlinger tager dine mest succesrige brugere? Opret en konto, Opret en afspilningsliste, Tilføj 5 venner osv.)
  • tid (hvor lang tid tager det dine mest succesrige brugere at gennemføre disse handlinger? En time, en dag, en uge?)

Kohortdata hjælper dig med at opdage tendenser og mønstre, så du kan finde ud af, hvad der kobler nye brugere og holder dem tilbage.,

Du kan studere dette visuelt ved hjælp af en kohorte graf som dette:

y-aksen viser en serie af grupper, der repræsenterer nye brugere, der først har downloadet app ‘ en på denne bestemte dag. X-aksen angiver antallet af brugere, der lancerede appen samme dag, en dag efter, to dage efter osv.

Med denne graf kan du se, hvor de mest markante fald i brugeropbevaring forekommer.

så hvordan hjælper kohortanalyse med at identificere årsager til churn?

det viser dig de vigtigste øjeblikke i din brugerrejse.,

sig, at du har en madleveringsapp. I de sidste par måneder, nye brugere har været engageret, typisk indsende en ordre inden for de første tre dage efter installation af app. men i uge to bruger de mindre tid i appen og placerer færre ordrer. Ved udgangen af den første måned er de stoppet med at åbne din app helt.

Hvad er problemet?

Ved at bryde din brugerbase ned i kohorter, ser du, at de fleste af dine tilbageholdte brugere, der afgiver regelmæssige ordrer, starter appen mellem 10 og 11 am., Brugere, der ikke åbner appen før efter middag, lukker enten appen inden for 90 sekunder eller opgiver deres vogn. 98% af disse brugere bliver inaktive eller forlader inden for den første måned.

Så hvad kan du gøre for at øge engagementet?

Send en personlig push-meddelelse til disse brugere mellem 10 og 11 minder dem om at bestille frokost sammen med en promo-kode.

Du kan kun få øje på disse mønstre ved at bryde din brugerbase ned i mindre grupper.,

andre taktikker til at reducere App Churn

nu hvor du kender et par måder at beregne churn på, lad os se på nogle flere måder at reducere det på.

Her er et par strategier for at komme i gang:

  1. Optimer onboarding.
    Hvis din onboarding proces ikke umiddelbart fremvise din app kerneværdi, vil brugerne churn. Hold onboarding processen fokuseret på fordele. Strip ned kompleksitet, begrænse antallet af trin, og få brugerne til at opleve din app aha øjeblik så hurtigt som muligt.
  1. gearing push notifikationer.,
    Send automatiserede push-meddelelser til en brugers startskærm for at tilskynde til gentagne besøg, engagement og køb. Med en personlig tilgang kan disse underretninger genaktivere brugere, der risikerer at Kærne.
  1. Tilpas.
    med personlige interaktioner og relevante meddelelser føler brugerne, at du faktisk taler med dem. Du kan ikke tage en one-si .e-passer alle tilgang. Udnyt brugerdata som fornavn, adfærd og præferencer for at tilpasse interaktioner.
  1. overvej dyb sammenkædning.
    Mobile apps fungerer på Uri ‘ er i stedet for Urebadresser., Det betyder dybe links (eller direkte links) kan tage brugerne ret til en bestemt skærm inde i din app. Disse links kan starte en app fra præcis, hvor en bruger slap, eller tage dem til en bestemt produktside. Dette kan være en smart tilgang til at genaktivere månedlige aktive brugere.
  1. Udnyt meddelelser i appen.
    in-app messaging viser brugerne den rigtige besked på præcis det rigtige tidspunkt. Du kan byde nye brugere at lancere din app for første gang og hjælpe dem med at opdage nye funktioner. Eller du kan vise en personlig promo, når de ser et bestemt produkt.,

En Smartere Måde at Reducere Churn

Kan du lave en høj churn rate?

absolut.

men kun med en strategi baseret på de rigtige data.

Ved at bruge data til at forstå, hvorfor brugerne forlader, kan du optimere din apps brugeroplevelse og få flere brugere til at tælle din app på deres liste over favoritter.

Se, hvordan dagens top mærker bruger CleverTap at drive langsigtet vækst og fastholdelse

Planlæg en Demo Nu!